Beste vrienden van de Stichting

Het jaar 2020 begon zo mooi, mooie reizen in de planning, een nieuwe busreis in ons programma, veel nieuwe aanmeldingen van gasten en vrijwilligers en 2 nieuwe scholen zouden stagiaires sturen die onze reizen zouden versterken.
We hoeven niemand te vertellen hoe snel alles anders liep dan we verwacht hadden.
De Pandemie heeft onze reizen zwaar getroffen. Vliegtuigen bleven aan de grond, hotels waren gesloten, zodat de Stichting alle reizen voor 2020 heeft geannuleerd.
De gezondheid van onze Gasten en onze Vrijwilligers staat voor onze Stichting op de eerste plaats.
Onze Gasten vonden het jammer maar hadden begrip voor dit besluit.
Voor onze Vrijwilligers vonden wij het zéér spijtig, zij hadden verlof of inzetbaarheid gekregen en konden nu niet ingepland worden. Gelukkig hadden zij begrip voor deze situatie en vonden het een wijs besluit dat wij aan de veiligheid dachten. Dit hopen wij nooit meer mee te maken.

Het bestuur van de Stichting, maar ook de werkgroep, zijn ‘gruuts’ ( trots) dat u zich onvoorwaardelijk blijft inzetten om onze gasten te laten genieten van een onvergetelijke vakantie.
De mens centraal te stellen en niet de ziekte tijdens deze dagen de regie te laten voeren!
Daarom onze slogan; Iedereen heeft recht op vakantie en samen zijn we sterk!

Op veler verzoek van de vrijwilligers zijn wij op tijd begonnen met het programma van 2021 aangezien zij de verlofaanvraag op tijd moeten doorgeven aan hun werkgever.

8 daagse busreis naar Seehotel Rheinsberg in Rheinsberg Duitsland (die in 2020 niet doorging):

*** Het Vier sterren Seehotel Rheinsberg in Rheinsberg ligt in de deelstaat Brandenburg. Dit hotel is drempelvrij en voldoet aan de huidige eisen op het gebied van aanpassingen, toegankelijkheid en comfort. De zéér luxe kamers zijn voorzien van aangepaste douche en toilet, telefoon, hoog-laagbedden en oproepsysteem. Verder beschikt het hotel over een verwarmd binnenzwembad geschikt voor rolstoelgasten, Sauna, Sporthal en Kegelbaan die allemaal rolstoelvriendelijk zijn. Een ruime recreatieruimte, restaurant, Wi-Fi en een zonneterras met rolstoelvriendelijke paden. De luxe aangepaste touringcar staat de gehele reis tot onze beschikking. Tijdens ons verblijf brengen wij een bezoek aan Berlijn, Neubrandenburg, Mecklenburg-Vorpommern. Wij verblijven op basis van volpension.

10 daagse busreis naar de Bedevaartplaats Medjugorje in Bosnië Herzegovina:

*** Op verzoek van vele gasten presenteren wij met trots onze eerste bus Bedevaartreis.
Op de heen en terugreis naar Medjugorje worden 2 overnachtingen gemaakt, een in Zuid Duitsland en in Zuid Slovenië. We verblijven 5 overnachtingen in een 4 sterren hotel in Medjugorje.
Tijdens ons verblijf worden er verschillende excursies ondernomen.
Op deze reis gaat er een geestelijke begeleider (priester), een verpleegkundige, reisleider en facilitaire medewerker mee. Als er gasten/pelgrims zijn die hulp bij ADL nodig hebben of geduwd moeten worden in hun duwrolstoel kan de Stichting hiervoor zorgen! Wij verblijven op basis van volpension.
De luxe ruime touringcar, zonder rolstoellift, zal de gehele reis aanwezig zijn.

Onderstaand vindt u een overzicht betreffende de Bijzondere Vakantiereizen in 2021 :

Onze binnelandse reizen

Bungalow Someren:

Deze reis word 2 keer ingepland in 2021 op volgende datums

Van maandag 24 tot en met zondag 30 Mei
   Van maandag 29 November  tot en met zondag 5 December

Onze buitenlandse reizen

Bad Bevensen Duitsland:

Van zaterdag 12 t/m zaterdag 19 Juni

Eurostrand in Leiwen Duitsland:

Van vrijdag 16 t/m vrijdag 23 Juli

Hotel Euvea in Neuerburg Duitsland:

Van zaterdag 7 t/m zaterdag 14 Augustus

Medjugorje in Bosnië Herzegovina:

Van vrijdag 20 t/m zondag 29 Augustus

Bad Peterstal Duitsland:

Van zaterdag 18 t/m zaterdag 25 September

Seehotel Rheinsberg Duitsland:

Van zondag 10 t/m zondag 17 Oktober

Hotel Mar Y Sol Tenerife Spanje:

Van zaterdag 26 Juni t/m dinsdag 6 Juli

Dagtocht Kerstmarkt Duitsland:

op donderdag 25 November

*Wij hebben geen enkele invloed op de vertrektijden van de vliegtuigmaatschappij.

Voor de reis naar Tenerife gelieve een kopie van het identiteitsbewijs of paspoort bij het aanmeldingsformulier toe te voegen.
Wij verwachten van u dat u zelf een reis,- & bagageverzekering afsluit.

Mogen wij in 2021 weer op uw vrijwillige inzet rekenen? We hopen het van harte!
Of weet u iemand die graag als gast of vrijwilliger mee wilt? Bel of mail gerust!
Het verzorgen en begeleiden van onze gasten geeft heel veel voldoening, maar is zeker ook inspannend. Een goede gezondheid is noodzakelijk om dit werk te kunnen doen.

Wilt u zo vriendelijk zijn om het bijgevoegde aanmeldingsformulier voor 31 december 2020 ingevuld naar ons te retourneren. De Stichting zal qua indeling kijken naar de kwaliteit, die de persoonlijke verzorging van de gasten vereist. De toezegging van uw aanmelding kan enkele weken duren.
U krijgt een brief /e-mail of u ingedeeld bent voor het door u aangegeven project of als u als reserve staat ingepland. Op het aanmeldingsformulier staat vermeld welke maat Poloshirt u nodig heeft tijdens die week. Gelieve deze in te vullen.

We zien uw aanmelding met belangstelling tegemoet.

Het Bestuur & de Werkgroep
Stichting Heinz Bijzondere vakantiereizen.

Arts, Verpleegkundige , Ziekenverzorgende

Stagaires

Vrijwilliger zorg – Facilitair

Stichting Heinz

Met onze groep vrijwilligers zetten wij ons in voor de zeer kwetsbare groep, de gehandicapten met of zonder partner, ouderen, mantelzorgers en alleenstaanden.

Contactinformatie