Beste vrienden van de Stichting

Het jaar 2021 begon net zo hoe 2020 eindigde. De Pandemie hield ons nog steeds in de ban, ook al hoopten wij dat de reizen in het nieuwe jaar zouden kunnen plaatsvinden. De brochures werden verzonden en veel nieuwe maar ook bekende gasten meldden zich voor een reis. Helaas moesten verschillende reizen geannuleerd worden. Voor onze vrijwilligers moesten wij weer het slechte nieuws mededelen dat de reis niet doorging, zij hadden verlof of inzetbaarheid gekregen en konden niet ingepland worden. Gelukkig hadden zij begrip voor deze situatie en vonden het een wijs besluit. De gezondheid en veiligheid van onze Gasten en Vrijwilligers staat op de eerste plaats en daar had iedereen begrip voor. Ook melden zich nieuwe Vrijwilligers en Stagiaires van de Vista College Maastricht aan, die onze reizen zouden versterken.

En toen kwam het goede nieuws! Vanaf augustus konden wij weer starten met onze reizen en de telefoon stond rood gloeiend. Na 5 reizen geannuleerd te hebben, konden de reizen naar Neuerburg, Bad Peterstal en Rheinsberg plaatsvinden. De reis naar Seehotel Rheinsberg, waar wij voor de eerst keer heen gingen, was een groot succes. Een top locatie in een super mooie omgeving. Op de planning staat nog een 7 daagse reis naar Someren eind november begin december (deze is al helemaal volgeboekt met gasten en vrijwilligers) Ook staan er 2 dagtochten in november gepland naar de kerstmarkt in Oberhausen. Wij hopen dat deze kunnen plaatsvinden aangezien de besmettingen weer toenemen.

Het bestuur van de Stichting, maar ook de werkgroep, zijn ‘gruuts’ ( trots) dat u zich onvoorwaardelijk blijft inzetten om onze Gasten te laten genieten van een onvergetelijke vakantie. De mens centraal te stellen en niet de ziekte tijdens deze dagen de regie te laten voeren! Daarom onze slogan; Iedereen heeft recht op vakantie en samen zijn we sterk!

Op veler verzoek van de vrijwilligers zijn wij op tijd begonnen met het programma van 2022 aangezien zij de verlofaanvraag op tijd moeten doorgeven aan hun werkgever.

Voor 2022 kunnen wij 2 nieuwe vakantiebestemmingen aanbieden!

8 daagse busreis naar het **** Hotel Zuiderduin in Egmond aan Zee in Nederland:
Het Vier sterren hotel ligt in Egmond aan Zee in de provincie Noord Holland. Het hotel ligt slechts op 100 meter afstand van het strand. Het pittoreske vissersdorp biedt vele gezellige terrasjes/eetgelegenheden en winkels om lekker te kunnen shoppen. De zéér luxe kamers zijn voorzien van een badkamer met douche en toilet, telefoon, TV en gratis Wi-Fi. In het hotel is het heerlijk vertoeven o.a. in het verwarmd binnenzwembad, Sauna en bowlingbaan. Verder beschikt het hotel over een ruim Restaurant, Brasserie en Pub en een bruin Café. Deze reis is geschikt voor Gasten die in staat zijn om zelf de bus in en uit te stappen (er is géén rolstoellift). Tijdens ons verblijf brengen wij een bezoek aan o.a. Alkmaar. Wij verblijven op basis van halfpension.

10 daagse busreis naar de Bedevaartplaats Pater Pio in Italië :
Op verzoek van vele gasten presenteren wij met trots onze eerste bus Bedevaartreis naar San Giovanni Rotondo in Italië. Op de heen en terugreis naar Italië worden 2 overnachtingen gemaakt, een in Zuid Duitsland en een in het noorden van Italië. We verblijven 5 overnachtingen in een 4 sterren hotel in San Giovanni Rotondo. Tijdens ons verblijf worden er verschillende excursies ondernomen. Op deze reis gaat er een geestelijke begeleider (priester), een verpleegkundige, reisleider en facilitaire medewerker mee. Als er gasten/pelgrims zijn die hulp bij ADL nodig hebben of geduwd moeten worden in hun duwrolstoel kan de Stichting hiervoor zorgen! Wij verblijven op basis van volpension.
De luxe ruime touringcar, zonder rolstoellift, zal de gehele reis aanwezig zijn.

Onderstaand vindt u een overzicht betreffende de Bijzondere Vakantiereizen in 2022 :

Onze binnelandse reizen

Hotel Zuiderduin:

van zaterdag 14 t/m zaterdag 21 mei

Bungalow Someren:

Deze reis word 2 keer ingepland in 2021 op volgende datums

van maandag 18 t/m zondag 24 juli
   van maandag 5 t/m zondag 11 december

Onze buitenlandse reizen

Pater Pio reis Italië:

van vrijdag 29 april t/m zondag 8 mei

Bad Bevensen Duitsland:

van zaterdag 28 mei t/m zaterdag 4 juni

Hotel Mar Y Sol Tenerife Spanje:

van vrijdag 10 juni t/m dinsdag 21 juni

I.v.m. het evt. mondkapje dragen in het vliegtuig hebben wij dit jaar maar voor één vliegreis gekozen, dit zo laat mogelijk in ons seizoen!

Eurostrand in Leiwen Duitsland:

van vrijdag 1 t/m vrijdag 8 juli

Hotel Euvea in Neuerburg Duitsland:

van zondag 31 juli t/m zondag 7 augustus

Bad Peterstal Duitsland:

van zaterdag 10 t/m zaterdag 17 september

Seehotel Rheinsberg Duitsland:

van zondag 2 oktober t/m zondag 9 oktober

Dagtocht Kerstmarkt Duitsland:

op donderdag 24 november

Voor de reis naar Tenerife gelieve een kopie van het identiteitsbewijs of paspoort bij het aanmeldingsformulier toe te voegen.
Wij verwachten van u dat u zelf een reis,- & bagageverzekering afsluit.

Op al onze reizen kunnen alleen gevaccineerde Gasten & vrijwilligers mee!
Alleen als u een QR code heeft kunt u zich aanmelden.
Hiervan 2 kopieën bijvoegen bij het aanmeldingsformulier.

Mogen wij in 2022 weer op uw vrijwillige inzet rekenen? We hopen het van harte!
Of weet u iemand die graag als gast of vrijwilliger mee wilt? Bel of mail gerust!
Het verzorgen en begeleiden van onze gasten geeft heel veel voldoening, maar is zeker ook inspannend. Een goede gezondheid is noodzakelijk om dit werk te kunnen doen!

Wilt u zo vriendelijk zijn om het bijgevoegde aanmeldingsformulier voor 31 januari 2022 ingevuld naar ons te retourneren. De Stichting zal qua indeling kijken naar de kwaliteit, die de persoonlijke verzorging van de gasten vereist. De toezegging van uw aanmelding kan enkele weken duren.
U krijgt van ons altijd een brief / e-mail of u ingedeeld bent voor het door u aangegeven project of als u als reserve staat ingepland. Op het aanmeldingsformulier staat vermeld welke maat Poloshirt u nodig heeft tijdens die week. Gelieve deze in te vullen.

Stichting Heinz Bijzondere Vakantiereizen
Kapolder 11
6321 PT Wijlre
Email: info@stichtingheinzreizen.nl
Website: www.stichtingheinzreizen.nl
Facebook: Stichting Heinz Bijzondere Vakantiereizenreizen

We zien uw aanmelding met belangstelling tegemoet.

Het Bestuur & de Werkgroep

Stichting Heinz Bijzondere vakantiereizen.

Arts, Verpleegkundige , Ziekenverzorgende

Stagaires

Vrijwilliger zorg – Facilitair

Stichting Heinz

Met onze groep vrijwilligers zetten wij ons in voor de zeer kwetsbare groep, de gehandicapten met of zonder partner, ouderen, mantelzorgers en alleenstaanden.

Contactinformatie