Wij zijn een Erkend leerbedrijf

Stichting Heinz Bijzondere Vakantiereizen Erkend Leerbedrijf

Welkom bij Stichting Heinz Bijzondere Vakantiereizen - Een Erkend Leerbedrijf

Wij zijn verheugd om te delen dat Stichting Heinz Bijzondere Vakantiereizen een door SBB (Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven) erkend leerbedrijf is. Maar wat houdt dit nu eigenlijk in? Hier leggen we uit wat het betekent om een erkend leerbedrijf te zijn en welke voorwaarden we naleven.

Wat is een erkend leerbedrijf?

Als erkend leerbedrijf bieden wij studenten de mogelijkheid om waardevolle praktijkervaring op te doen in hun vakgebied. Dit is van cruciaal belang voor hun beroepsopleiding en wordt beroepspraktijkvorming (bpv) genoemd. Bij ons vinden studenten een goede en veilige werkplek waar ze kunnen oefenen met de werkzaamheden die relevant zijn voor hun opleiding.

Een essentieel aspect van ons erkend leerbedrijf is de aanstelling van een praktijkopleider. Deze deskundige persoon kent de specifieke eisen van de opleiding en staat klaar om studenten te begeleiden en te ondersteunen tijdens hun werkzaamheden op de werkvloer.

Waarom is erkenning belangrijk?

Volgens de Wet educatie en beroepsonderwijs zijn mbo-studenten verplicht om het praktijkgedeelte van hun opleiding te volgen bij een erkend leerbedrijf zoals de onze. Dit waarborgt dat studenten toegang hebben tot hoogwaardige praktijkervaring en de relevante beroepsvaardigheden ontwikkelen die ze nodig hebben voor een succesvolle carrière.

Onze verplichtingen als erkend leerbedrijf

Als erkend leerbedrijf voldoen we aan strenge voorwaarden, waaronder:

• Het bieden van een goede en veilige werkplek waar studenten kunnen oefenen met werkzaamheden die relevant zijn voor hun opleiding.
  • De aanstelling van een praktijkopleider die bekend is met de eisen van de opleiding en die voldoende tijd en middelen krijgt om de studenten op de werkvloer te begeleiden.
  • De bereidheid om samen te werken met de onderwijsinstelling en SBB, waarbij we de benodigde informatie verstrekken.
  • De toestemming om onze bedrijfsgegevens te laten vermelden op Stagemarkt.nl en Leerbanenmarkt.nl, de websites waar studenten op zoek gaan naar geschikte stages en leerbanen.

Voor meer gedetailleerde informatie over de precieze voorwaarden voor erkenning als leerbedrijf van SBB en eventuele sectorale aanvullingen, nodigen we je uit om de pagina "Regeling erkenning leerbedrijven SBB" te raadplegen.

Bij Stichting Heinz Bijzondere Vakantiereizen zetten we ons in voor de ontwikkeling van toekomstige professionals en zijn we er trots op om een erkend leerbedrijf te zijn. We verwelkomen studenten met open armen en streven naar een inspirerende en leerzame ervaring tijdens hun bpv-traject bij ons.